2010 m. kovo 2 d., antradienis

Karamelizuotų svogūnų duoniukai su ožkos sūriu. Kolegoms bevaliams.

Ką ten sakiau apie atidėliojimo karalienę..?

Tiek atidėtų darbų, reikalų ir įsipareigojimų, kad vakarais darosi sunku užmigti, o aš eilinį kartą neatsispyriau pagundai pasisukioti virtuvėje.. Turiu net du svarius pasiteisinimus. Mielinių kepinių savaitę ir šaldytuve užsibuvusį ožkos sūrio gabaliuką.. Ne, geležinė valia – ne man. Man – dieviški karamelizuotų svogūnų duoniukai su švelniu ožkos sūrio vidurėliu..

Tad jei esate nors šiek tiek panašūs į mane ir turit neatidėliotino svarbumo reikalų – perspėju – toliau neskaitykit. Bet jei mudu – sielos broliai arba seserys , žinau, ne tik perskaitysit, bet ir lėksit į virtuvę suvilioti niekada nenuviliančios saldutėlių karamelizuotų svogūnų ir lengvai egzotiško ožkos sūrio kombinacijos.

Na, ką aš sakiau…

Karamelizuotų svogūnų duoniukai su ožkos sūriu

Reikės:

200g duoninių miltų

7g greito veikimo sausų mielių arba 14g šviežių mielių

100ml vandens

pusės šaukštelio druskos

šlakelio alyvuogių aliejaus (+kiek daugiau indui patepti)

dviejų didelių arba trijų vidutinio dydžio svogūnų

50g sviesto

šlakelio aliejaus

druskos

šviežiai malto pipiro

gabalėlio varškės sūrio tipo ožkos sūrio (galima keisti kitu stipresnio skonio sūriu)

Gaminam:

Mieles paruošiam pagal instrukcijas ant pakuotės.

Iš persijotų miltų, mielių, druskos, vandens ir druskos užminkom tešlą. Minkom rankomis ant miltais lengvai pabarstyto paviršiaus, kol gausime vientisą ir elastingą tešlos gumulą (mažiausiai 10 min). Įdedam į aliejumi suvilgytą indą, uždengiame virtuviniu rankšluosčiu ir paliekam šiltoje vietoje, kol gerai iškils.

Svogūnus supjaustom, suberiam į puodą su įkaitintu sviestu ir aliejumi. Pabarstome druskos ir šviežiai malto pipiro. Apkepiname ant aukštos ugnies nuolat maišydami, kol rustels, tuomet sumažiname ugnį iki minimalios ir uždengę kepame retkarčiais pamaišydami, kol gražiai karamelizuosis. Atvėsiname.

Iškilusią tešlą padaliname į dvi dalis. Iškočiojame į keturkampį ar stačiakampį. Atsargiai paskirstome atvėsintus svogūnus. Dešiniąjame krašte sudedame storomis juostelėmis supjaustytą sūrį, jo likutį susmulkiname ir nubarstome kartu su svogūnais. Vyniojame nuo dešiniojo šono taip, kad sūrio juostelės liktų vyniotinio centre.

Tą patį darome su likusia tešlos dalimi.

Aštriu peiliu vyniotinius padaliname į dvylika dalių ir dedame į aliejumi išteptas keksiukų formeles. Viršūnėles galima, nors nebūtina, vos patepti alyvuogių aliejumi. Uždengiame virtuviu rankšluosčiu ir paliekame šiltoj vietoj, kol pakils.

Orkaitę įkaitiname iki 190 laipsnių karščio, pašauname duoniukus ir kepame, kol gražiai parus. Maždaug 20 min – priklausomai nuo individualios orkaitės.

Viskas. Verčiam iš skardos ir skanaujam! Man skaniausi dar šilti.

P.S. Manau, kad turėtų iškilti kur kas labiau nei matote nuotraukose.. Neturėjau ne tik valios, bet ir kantrybės pakankamai iškildinti tešlą ;-) Bet nesigailiu. Skonis dėl to tikrai nenukentėjo!

Šaltinis: adaptuota pagal Madalene iš the British Larder.

P.P.S. Atrašysiu aš tuos laiškus. Tikrai atrašysiu. Gal net šiandien. Arba rytoj. Tikrai..

21 komentaras:

  1. Ai ai ai, koooks grožis. British Larder - puikūs patarėjai. Man žiauriai patinka šis puslapis

    AtsakytiPanaikinti
  2. Wow...nerealios nuotraukos!! :) Ir receptas super skanus atrodo, bet kol kas pakanka valios nelėkt į virtuvę.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Egle, Loreta, Rūta, duoniukai dėkoja už gražius žodžius.
    Austėja, nori svogūninių duoniukų be svogūnų? :)) O jeigu pasakyčiau kad jie čia labai nesvogūniškai saldūs? Ar esi ragavusi karamelizuotų svogūnų arba prancūziškos svogūnų sriubos? Jei taip - čia va toks skonis. Sako, patinka net svogūnofobikams ;-)
    Na, o nedėt.. žinoma, kad galima, bet tada reikia sugalvot kokį skanų užtepą/įdarą vietoj jų.

    AtsakytiPanaikinti
  4. aha, aha... dėl karamelizuotų svogūnų tai pritariu. Anksčiau nė į tą pusę pažiūrėt negalėdavau, bet dabar tokie svogūnai - niam! valgyčiau ir valgyčiau :)
    bet aš tai iš čia išmesčiau ožkos sūrį :D

    AtsakytiPanaikinti
  5. Jurga, kodėl??? Jetus negi jis tau nepatinka? :) Aš galėčiau valgyt kasdien.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. mmm, kokios čia mielinės rožytes...norėčiau ir aš tokių labai paragaut!

    AtsakytiPanaikinti
  7. Po saldumynų maratono, šie duoniukai ypač vilioja. Tik toks klausimas, nesijaučia mielės? Man čia jų daugokai atrodo

    AtsakytiPanaikinti
  8. Dalija, prašom prašom :))

    Forelle, ne tikrai nesijaučia. Naudojau sausas ;-)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Groooožis! Bet esu rami, kad nekepsiu :D Nedraugauju su mieline tešla :)) Kol kas nedraugauju :)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Egle, o galiu paklausti, kodėl?

    AtsakytiPanaikinti
  11. Žinai, gal ne tik su mieline nedraugauju, o su visom, kur reikia kočioti ir kitaip terliotis :)) Neturiu gal kantrybės, nepatinka limpančios rankos :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Pirmoji nuotrauka- pasakiška. Tokia atsispausdinti, įrėminti ir pasikabinti norisi. Labai meniškai atrodo :d O vėliau įsižiūri, kad toje visumoje ir labai skanių dalykėlių yra.;d

    AtsakytiPanaikinti
  13. Egle, aaa.. o man patinka rankas į maistą sukišt :)))

    vjusta, oi koks fainas komplimentas! Dėkui ;-)

    AtsakytiPanaikinti
  14. man kazkodel tenka po 'valgomus psl' pasizvalgyt kai nieko burnon det nebepatartina (velu... o ir izadai/pazadai laikytis tam tikru susigalvotu taisykliu, hm hm, per pirstus suduoda ko kramsnojamo besiekiant). Man vien zodziai 'ozkos suris' skrandzio sultis isskiria... o dar nuotraukos kokios skanios. Reiks kada duonkepei patiket tesla ;)

    AtsakytiPanaikinti
  15. ohooo, koks derinukas, o aš vis ieškau naujų užkandžių, pavyzdžiui prie vyno, manau tokie duoniukai labai tiktų :)lauži gabalėlį ir užgeri baltu sausu vėsiu vynu....mmmmmm... :)

    AtsakytiPanaikinti
  16. mia, oi tai mano draugė - ožkos sūrio fanė! :)) (dar pasifleruosiu, kad čia skaniausias - mature goat's cheese) Tik va aš negalėčiau tokių įžadų laikytis.. valios neturiu.. :))

    Violeta, tu visiškai teisi. Su vynu turėtų būt oi kaip skanu. Tik mes neišvėrėm ir sušlamštėm tiesiog taip.. Nieko, kepsiu dar tikrai ir ne kartą!

    AtsakytiPanaikinti
  17. ZD, nesu ragavusi nei vieno, nei kito:) Baik Tu, man vien nuo pavadinimo kojas pakerta:))))) Suvalgyčiau tik visiškai nežinodama, kad tai - svogūno produktas:)))

    AtsakytiPanaikinti
  18. Austėja, ot būtų smagu kada taip apgaut. Nes rimtai. Skonis visai nesvogūniškas, nesuprastum jei nežinotum, ką valgai :)

    AtsakytiPanaikinti