2010 m. vasario 16 d., antradienis

Patys pačiausi blynai. Avižų. Žiema, ateik į mano kiemą!

Su Nepriklausomybės diena, mieli tautiečiai!

Su užgavėnėm sveikinti kaip ir nepriklauso. Reikia pašūkaut. Žiemą lauk varyt. Bet skirtingai nei Lietuvoje, čia nėra ko varyt. Lyja jau turbūt savaitę. Žalia. Tai argi čia žiema?

Bel šventės lieka šventėm. Reikia švęsti. Gaila, bet kaukių, laužų ir kitų linksmybių šiemet nebuvo. Užtat buvo blynų. Ir dar kokių! Kad jau visą facebooką apskalambijau savo radybom, nėra kur trauktis – reikia rėžt receptą. Bet jei labai nesupyksit dar pablevyzgosiu truputį. Apie blynus.

Nesu blynų didelė blynų gerbėja. Nežinau kodėl. Gražu pažiūrėti. Gražu pasvajoti apie romantiškus pusryčius su garuojančiais blynais ir stikline šviežiai spaustų apelsinų sulčių. Bet realybė yra tokia, kad rytais esu labai nuobodi persona. Rytais man patinka rutina. Rytais man nesinori galvoti ką suvalgyti. Rytais man norisi tiesiog suvalgyti.

O blynai? Blynus kepti smagu, kai namuose didelė gauja alkanų žmonių. Tada galima sukrauti didelį kalną blynų, atsinešti porą stiklainiukų naminės uogienės, grietinės, padažų padažiukų ir ramiai besišekučiuojant apturėti be galo smagius brunchus (lietuviškai turbūt - pusrytpiečiai).

Bet žinot ką? Šiandien išbandytus blynus galėčiau valgyti kasdien. Be jokios progos. Ką jau kalbėti apie kompaniją – sunkiai nuvijau mintį viską suvalgyti pačiai, o savo žmogui iškept paprastų miltinukų! (nes padariau labai didelė klaidą gamindama tik pusė normos – juk sakiau – ne blynelių persona aš, ne..) Bet nuvijau. Ir netgi nupaveikslavau. Kad ir labai paskubom, bet tokiu lobiu negaliu nesidalinti.

Ar esate kada girdėję apie avižinius blynelius? Aš – niekada. Koks praradimas! Ir aš tikrai nesu iš tų kur spygauja atradus naują receptą. Bet šie.. pamėginkit ir pasakykit, kad ne blynų blynai! Traškus viršus, minkštutėlis purus viduriukas. Aš – blynelių rojuj!

Avižiniai blynai

(sakyčiau, trims-keturiems asmenims sočiai pavalgyti)

Reikės:

dviejų stiklinių avižų (tokių, iš kurių verdam košę)

dviejų stiklinių kefyro (arba buttermilk, jeigu esate toli už Lietuvos ribų; arba natūralaus jogurto, jeigu neradote nei to, nei ano)

dviejų didelių kiaušinių

~110g sviesto

pusė stiklinės miltų

dviejų šaukštų cukraus

šaukštelio kepimo miltelių

šaukštelio sodos

žiupsnelio druskos

augalinio aliejaus kepimui

Gaminam:

Vakarą prieš sumaišom avižas su kefyru, uždengiam ir pernakt palaikom šaldytuve.

Susiruošę kepti traukiam iš šaldytuvo (avižos bus gerai išbrinkusios, tad viskas panašės į avižinę košę).

Stiklinėje ar kitame dubenyje kiek paplakam kiaušinius. Supilam į avižų mišinį. Išmaišom. Mikrobangų krosnelėje ištirpinam sviestą, supilame į avižų mišinį. Dar sykį gerai išmaišom.

Suberiam miltus, cukrų, kepimo miltelius, sodą ir druską. Viską gerai išmaišom. Gausime gerokai tirštesnę už tradicinę blynų tešlą.

Į gerai įkaitintą keptuvę pilam šlakelį aliejaus, jį gerai paskirstom. Šiam reikalui idealiai tinka švari medžiagos skepetėlė užrišta ant šakutės. Labai veiksmingas būdas tolygiai padengti keptuvę aliejumi, neturint specialaus aliejaus purkštuvo. Itin rekomenduoju, nes pripylus per daug aliejaus bus gerokai per riebu, o pamažinus – blynai svils.

Dedam po šaukštą blynų tešlos, ją kiek paplodami. Kepam, kol į viršų prasibraus burbuliukai ir rustels blyno krašteliai. Verčiam ant kito šono. Pakepam dar minutelę ir verčiam į lėštę, šalia kurios jau laukia alkana namiškių armija.

Viskas! Labai skanu su klevų sirupu ;-) Kai visada, skaniausi blynai – ką tik iš keptuvės, bet šie puikūs ir šalti. Skanaus! Ir tegul žiema pagaliau traukiasi iš lietuvaičių kiemo ir ateina čia! Blynais pavaišinčiau.. ;-)

Šaltinis: žavioji Orangette.

P.S. Beje, Molly sugalvojo labai įdomų blynų suuoginimo būdą. Vietoj to kad mest uogas į tešlą, kurią maišant šios neabejotinai patrūkinės keisdamos blynelių spalvą, ji jas siūlo po vieną įspausti į jau kepantį blyną. Nebandžiau, buvo skanu ir taip, bet kitąsyk tikrai išmėginsiu. Jau vien dėl pavadinomo – mėlynėm prismaigstyti avižų blyneliai. Noriu!

30 komentarų:

  1. nors siandien jau blynu ir valgiau, bet siu neatsisakyciau tikrai..mmmm....

    AtsakytiPanaikinti
  2. Oho, kiek pagyrų blyneliams! Ir kokios nuotraukos žavios, sunku patikėt, kad fotografuotos tik taip pykšt-pokšt-greičiau-greičiau-gi-valgom :D
    Šiaip ar taip, blynelius išsisaugau, nors netikiu, kad man jie išeis TOKIE gražūs - niekada neišeina, ech.. - bet skanūs, gi svarbiausia, kad skanūs! :))

    Ir, beje, visais įmanomais būdais ir visomis įmanomomis galiomis siunčiu į tavo kiemą žiemą! O tu, prašau, atpūsk man lašelį šilumos ir tos žalios spalvos, labai prašau :))

    AtsakytiPanaikinti
  3. Anonine, jei tikrai yra noro - jau rytoj šitie blyneliai garuos ir ant jūsų stalo! :))

    Asta, aha, pagyrų nepagailėjau, bet čia todėl, kad mano reakcija paragavus buvo O.M.G. :))
    Dėl grožio - aš pati esu ta, kuri dar prieš pusę metų visur verkšleno, kad nemoka gražių blynų kept, bet vat nusižiūrėjau iš mamutės aš tą skepetaitę su šakute ir, patikėk manim, negali nepavykti.
    Lauksiu žiemos.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Žiupsneli tas džiaugsmas dėl tų blynų mane visiškai pavergė :)) bandysim tada be progos :))

    AtsakytiPanaikinti
  5. Aš visuomet atsainiai žiūrėdavau į blynelius, nes jie dažniausiai būna saldūs, arba valgomi su saldžiais pagardais (sirupu, uogiene, cukrum ir cinamonu), o saldumynų aš visiškai nemėgstu. Bet gi dabar staiga atradau, kad iš bet ko praktiškai galima blynelius iškepti, įmušus kiaušinį, ir tai nebūtinai turi būti saldu!
    Tarkim, per Užgavėnes kepiau blynus iš išvirtų ir į košę sutrintų salierų su bulvėmis - tik įmušiau kiaušą, privariau druskos su pipirais, ir voila!
    O avižinių blynelių tai irgi supaprastintą variantą kepu: pamirkau avižas piene gal kokį tik pusvalandį, įmušu kiaušą ir kepu :) Valgau su troškintomis morkomis ir svogūnais, jų ant blynelio viršaus gausiai užsikrovus. Nepaprastai skanu!
    O dar sekmadienį per Užgavėnes Rumšiškėse ragavau blynelius iš avižų, svogūnų ir miltų (ir kiaušo, tikriausiai, nors nesakė). Irgi labai skanu! (ir nesaldu, kas man yra svarbiausia :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Ką jau ir čia besakysi apie tavo blynus, kai viskas išsakyta :) Puikučiai :D net man malonybė išsprūdo nuo to grožio.

    O brunch - vėlyvieji pusryčiai. Va taip va va. Anot kalbininkų.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Jau kokie išsipūtę, gražučiai,puručiai! Vakar priskirtau blynų, šiandien dar pusryčiams lietinių prisikepiau, jau galvojau ilgam atsivalgiau, bet pamačius tavuosius ir vėl užsinorėjau :)
    Uogų štampavimą į blynus aš jau seniai praktikuoju ypač kai jos yra šaldytos ir atšildytos, nes paprastai įmaišius tešla gaunasi baisios spalvos.

    PinkCity, tavo per Užgavėnes kepti blynai iš bulvių ir salierų mano labai mėgstami, tik pas mane ten nelabai blyniški gaunasi, masę padarau tirštą, rankomis formuoju paplotėlius, juos apvolioju saulėgrąžų sėklose ir kepu. Labai skanu

    AtsakytiPanaikinti
  8. violeta, lauksiu atsiliepimų ;-)

    Pink City, taip, tu visiškai teisi! Bet žinai ką.. aš tokių blynelių nelabai propaguoju dėl kitos priežasties, kurios čia nepaminėjau.. Nemėgstu kepto maisto. O blynai visgi riebaluose keptas dalykas tai aš geriau tuos salierus su bulvėm į sriubą įmesiu :) Tik va tie iš Rumšiškių skamba labai įdomiai, taip labai.. užgavėniškai :)) O šitie blyneliai man labai patiko, nes taip pat - visai nesaldūs ir stebūklingai neriebūs (nepriklausomai nuo sviesto kiekio - jo čia visai nesijaučia!). Rekomenduoju išbandyt ;-)

    Egle, ai tie kalbininkai.. vėlyvi pusryčiai juk tikrai ne tas pats! Gi valgydamas brunch nebevalgai pietų, o valgydamas pusryčius - kažkada pietauji.. Nea.. Aš pasiliksiu prie savo naujadaro :))

    Forelle, na matai.. o aš nesu apie tokį metodą nei girdėjus, nei regėjus.. Būtinai išbandysiu :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. ZD, aš siaubingai mėgstu blynus, bet LABAI nemėgstu jų keptų "ant riebalų", todėl džiaugiuosi neatsidžiaugiu šiuo aparačiuku: http://www.maismoinscher.com/achat//crepe-party-tefal-py551012.htm?lt_source=leguide

    Čia nereikia visai riebalų. Na, kartais į pačią tešlą gero aliejaus lašą įlašinu, bet tiek... Ir dar kepant vis įspaudžiam tai uogų (aš), tai spirgučių (vyras)....niam!

    O dar kai pagalvoji apie mūsų šeimynos dydį, tai niekas nenori tiek laiko stovėti "prie plytos", o vat prie šito aparačiuko - nors kasdien!

    O šiuos blynelius BŪTINAI išbandysim! Nes juk ir kaip - kaip čia pasakius - sveikai skamba!

    AtsakytiPanaikinti
  10. Austėja, wow! Čia jau visas hi-tech-as :)) O jei rimtai, tai aš tokio įrenginio išties norėčiau - būtų gera priežastis pasikviesti krūvą draugų vėlyviems sekmadienio pusryčiams - bet man iki jo reikia dar stipriai paaugti. Virtuvės dydžio ir sėslumo prasme :) Ačiū, kad pasidalinai!

    O šiuos blynus rekomenduoju iš visos širdies. Sakyčiau, labai neblogas dalykiukas vaikų pietų dėžutėms į mokyklą ;-) Nes šalti jie tikrai labai skanūs.

    AtsakytiPanaikinti
  11. Žiupsneli,nesu ir aš didelė blynų megėja. Jie arba yra arba ne, bet pati nesu linkus kepti. Bet Užgavėnės lieka užgavėnėmis, ir reik švęst. Tai vakar maišiau ir kepiau įvairiausius blynus ir tiek jų prisikirtau, kad jau ilgai blynų nevalgysiu.
    Bet bet bet, po jūsų išgirtųjų blynelių,taip vaizdingai nusakytų ir nufotogradfuotų- viskas, kepsiu gal ir jau šį savaitgalį, nes avižos man dar ir kaip prie širdies.
    taigi, tariu aš ačiū.

    AtsakytiPanaikinti
  12. na, po tokių ovacijų, belieka tik eit užsimerkt avižas.... :)))))

    AtsakytiPanaikinti
  13. kepiau kadaise avižinius blynus, bet taviškiai gerokai apetitniau atrodė. nors manieji irgi neprasti buvo, va va. man labai patikę.
    bet tavo keptieji man daug smagiau atrodo - tokie, hm, drėgnesni galgi nuo tų avižų mirkytų.

    aš pusryčiams irgi gana nuobodi. mat ryte organizmas nenori virškinti pieno produktų, kartais net jogurto!
    tačiau išeitį, kaip blynų visai-nieko-prieš'intoa, radau - valgau juos vakarienei arba pietums. arba pavakariams. arba bet kada. spjoviau į "blynai pusryčiams" kanonus :)

    AtsakytiPanaikinti
  14. pala pala.papildymas:
    o aš labai norėčiau išdrįsti sumažinti sviesto kiekį iki kokių tais 50g. ar galiu?

    AtsakytiPanaikinti
  15. onceuponpatisserie, sunku pasakyti. Aš sudvejojau, bet įdėjau visus 100g. Ir nesigailėjau. Riebu nebuvo, buvo labai puru ir lengva :) Beje, aš irgi didelė avižų mylėtoja - man avižinės košės ir avižiniai sausainiai yra dievų maistas :)

    Saulės pieva, po tokio smagaus pastebėjimo belieka tik nusišypsit :))) Lauksiu įspūdžių ;-)

    jule, tu išvis mano akyse esi blynelių karalaitė :)) Turbūt jokiam kitam bloge tiek apetitiškai atrodančių blynelių nėr kiek pas tave. Morkiniai.. yum yum.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  16. ei ei, yra - pas forelle :) kada tik pritrūkstų blynų įkvėpimo, tiesiai pas ją!

    AtsakytiPanaikinti
  17. Ai tiesa, tiesa. Tiesiog pas tave gal neseniau daug buvo :))

    AtsakytiPanaikinti
  18. Kepiau, ragavau, paskui tiesiog rijau :)
    As is blynu fanu seimos, tai ju esu valgiusi daug. Bet sitie - galo skanus! Aciu uz puiku recepta.

    AtsakytiPanaikinti
  19. Valio! Vadinasi ne mane vieną jie taip užkabino! :)))

    AtsakytiPanaikinti
  20. Super:) Dar jaučiu skonį burnoj:) Esam labai patenkinti - vakarienė išgelbėta:) Kai pradėjom diskutuot, ką valgysim, tai prisiminiau, kad mačiau šituos blynus. Šioks toks nesmagumas kilo, kai pamačiau, kad reikėjo avižas iš vakaro užmerkt :) Iš vakaro ir užmerkiau:) Tik tą patį vakarą ir iškepėm:) Šiaip užtenka avižoms pabrinkt kokią beveik valandą (mes pabrinkinom kokių 40 min). Darėm su jogurtu. Viskas puikiai gavosi. Sotūs ir laimingi žiūrim Panoramą:)

    AtsakytiPanaikinti
  21. Indre, visą naktį mirkytos avižos praranda savo avižumą, t.y. jos ne tik, kad išbriksta, bet pavirsta koše, nelabai beatrinksi, kad ten avižos. Valandą mirkyt nebandžiau, bet matyt ekstriniu atveju mielai pabandyčiau - jau vien tam, kad palygint :)
    Šaunu, kad patiko!

    AtsakytiPanaikinti
  22. Žiupsneli, aš kaip tik po vėlyvos vakarienės ir tiesiai prie kompo ekrano, nes negaliu nepagirti, nepašūkčioti ir nepaploti katučių, kokie nepakartojamai skanūs blynai šie tavo! Tikrai nuostabūs! :)) Esu visiškai sužavėta ir apžavėta, ir visiškai tikra, kad dar ne kartą kepsiu. Jie tikrai to neabejotinai verti :))
    Ačiū, kad pasidalinai šiuo atradimu ;)

    AtsakytiPanaikinti
  23. Asta, nėra už ką. Džiaugiuosi, kad patiko! :)

    AtsakytiPanaikinti
  24. http://www.islosk.lt/konkursas/Smagiausias-senis-besmegenis

    AtsakytiPanaikinti
  25. dabar turiu skaniausius savo blynus :) ačiū

    AtsakytiPanaikinti
  26. Šiuos blynus pamenu iš vaikystės , mama kepdavo avižų blynus , o receptas vos ne identiškas :D man jie labai skanūs , buvau net pamiršusi juos ...

    AtsakytiPanaikinti
  27. Ieškojau kaip vaikui avižinę košę įprūdyt. Atrodo radau :)

    AtsakytiPanaikinti
  28. kepiau juos vakar. gavosi skanūs , tik ne tokie išvaizdūs ir puručiai. Matomai, nemoku aš blynų kept. Gal galit pakomentuot, kaip juos kepat :D : pakeičiau vienintelį dalyką: mirkydama avižinius dribsnius (negreit paruošiamus) 2/3 kefyro 1/3 vandens (pritrūkau kefyro. gal tame ir buvo bėda), sviestą ištirpinau iki skaidraus jo vaizdo (ar tereikėjo, jog jis tik suminkštėtų) , kepiau pagal rekomendaciją dėl aliejaus paskirstymo skepetaite - ėmė degti nesukepę, teko pilt daugiau aliejaus (bandžiau ir ugnį mažint , ir dėt dangtį, ir nedėt), kitaip degė... Viryklė elektrinė, keptuvės dugnas lengvai ruplėtos faktūros), ir jie subliuškę buvo. Nors ir tokio vaizdo, jie sulaukė pagyrų, tad norėtųsi juos dar kartą kepti, nekompromituojant jūsų recepto (t.y. , kad jie būtų verti ) :)
    Gal galit pakomentuot, ką dariau ne taip?

    ačiū, Rita

    AtsakytiPanaikinti
  29. Rita, nezinau, o kiti blynai pavyksta? As paprastai palaukiu kol keptuve ikais, tada gerokai sumazinu ugni ir blynus kepu ant labai karstos keptuves. Ir aisku, alieju supylus reikia palaukti, kol jis ims taskytis, nors cia turbut elementaru. Net nezinau, ka dar patarti..

    AtsakytiPanaikinti
  30. Patiekalas atrodo gardžiai, norėčiau paragauti :)

    AtsakytiPanaikinti