2009 m. birželio 12 d., penktadienis

Kiaulienos kepsneliai su gnocchi sidro ir garstyčių padaže skubantiems (skaitovams)

Visi manantys, kad teleportacija tėra prasimanytas, neįgyvendinama svajonė ar kažkas, kuo galbūt galėsime pasinaudoti ateityje.. tiesiog nėra skaitę geros knygos. Turiu omenyje, LABAI geros knygos, kuri priverčia palikti savo 'žemiškąjį' kūną, keliauti po tolimiausius kraštus, laikmečius, gal net kitus pasaulius.. Svarbiausia gyventi KITĄ gyvenimą. Su kitais rūpesčiais, džiaugsmais, mintimis, pojūčiais..

Vat šitaip aš gyvenu visą šią savaitę - keistame, siurrealistiniame Murakami pasaulyje.. Kur katės uodegos forma turi paslėptą reikšmę, o už lango keistai giedantį paukštį girdi tik tie, kurių laukia ypatingi dalia; kur galima turėti amą atimančio grožio ausis ir kur gyvybės ar mirties klausimą lemia ypatingos avys.. Tokioje hipnozės stadijoje poreikį rašyti čia slopina begalinis noras pasinerti ten dar ir dar.. Kone narkomanija?

Visgi tokią skaitymo savaitę privalu pasidalinti paprastu ir brangų laiką (skaitymui) taupančiu receptu. Lyg tyčia net ir 52 skanios savaitės šias dienas paskyrė greitam maistui. Kas belieka kaip tik įkelti receptą iš 'naminės deivės' Nigellos Lawson knygos Nigella Express, pilnutėlės skanių, dažnai šiek tiek nuodėmingų, laiką taupančių patiekalų receptų. Taigi važiuojam :))


Kiaulienos kepsneliai su gnocchi sidro ir garstyčių padaže

Reikės (dviems asmenims):

Poros kiaulienos kepsnelių
Dviejų šaukštų paprasto arba česnakinio alyvų aliejaus (labai geras dalykas, bet jei nėra parduotuvėse galima pasigamint į stiklainiuką su alyvuogių aliejum įdėjus keletą patraiškytų česnakų skiltelių ir palaikius bent pusvalandį)
Šakelės rozmarino (nebūtina)
Druskos, pipirų
125 ml sidro (TIKRO sidro, o ne gazuoto limonado su laipsniais ;-) Man pats pačiausias šitas) Jei gero nerasit, galima pakeist baltu vynu)
Šaukštas ar kiek daugiau grūdėtų garstyčių
75 ml riebios grietinėlės
Trejeto saujų šviežių gnocchi (tarti njoki ;-) (pirktinių arba naminių)

Eiga:

Kiaulienos kepsnelius įvelkam į maistinę plėvelę ir išliejam per dieną susikaupusį pyktį įnirtingai mušdami kočėlu ar kitu tam tikslui pritaikyti įrankiu (ne tik greita bet ir sveika!). Šitai labai paminkštins mėsytę..
Į keptuvę pilam česnakinį aliejų, dedam rozmarino šakelę, įkaitinam ir kraunam kepsnelius. Pabirinam druska ir pipirais, apkepam ant vidutinės ugnies, ne daugiau kaip po penkias minutes iš abiejų šonų (nėra nieko neskaniau už perkepusią kiaulieną... )
Tuo pat metu puode išverdam gnocchi – supilam į verdantį pasūdytą vandenį ir palaukiam, kol išplauks į paviršių.
Iškepusius kepsnelius išimam iš keptuvės, padedam kur nors šiltai.
Į tą pačią keptuvę su visais aliejaus likučiais supilam sidrą arba vyną ir leidžiam paburbuliuoti, kol nugaruos alkoholis. Dedam garstyčias, pilam grietinėlę, pavirinam maišant, kol ims tirštėti. Išjungiam. Paragaujam. Apsilaižom.
Į keptuvę su padažu supilam išvirusius gnocchi, pamaišom ir kraunam ant lėkštės. Šalia padedam kepsniuką, ant kurio užpilam padažo likučius.
Valgom!

Pagiriamasis žodis:

Nuo pražios iki galo užtrunka daugų daugiausiai 15 min (čia jau su stalo padengimu).
Gaminu kaskart neturėdama laiko ar ūpo ilgai suktis virtuvėje – rezultatas neatspindi įdėtų pastangų - labai, tiesiog LABAI skanu.

22 komentarai:

  1. (dievaži, murakamis! visiškai suprantu tavo persikėlimą AlternatyvionVisaton ir viską; jis nusotabus . neįmanoma nuo jo atsiplėšti - pirmoji pusė mano sesijos taip ir prabėgo beskaitant norwegian woods))

    AtsakytiPanaikinti
  2. Prisipažįstu - Murakamio neskaičiau. Nežinau ar tik dar, ar su visam. "Murakamio manijos" metu neskaičiau iš principo (jau tokia esu, kad masinis spaudimas mane tik atbaido nuo daugelio dalykų), o dabar turiu kalną kitų neperskaitytų knygų. Bet va, esu pasidėjusi kryžiuką ant "Norvegų girios" ir "Į pietus nuo sienos, į vakarus nuo saulės", kad reikėtų perskaityti.

    Bet bijau, kad man nepatiks. Tik nežinau ar dėl išankstinio nusistatymo, ar dėl to, kad mano knygų skonis išvis beveik niekieno lieka nesuprastas :) Kaip ir aš nesuprantu žmonių, kurie svaigsta dėl kokios P.Coelho "Alchemiko" (worst book ever, net gailėjausi, kad ją perskaičiau iki galo), Dan'o Browno "Angelai ir demonai", "Da Vinčio kodas" (šitų net nebaigiau skaityt), Richardo Bacho ar Robino Sharmos nesąmonių. Jau geriau aš receptų knygą "paskaitysiu" :)

    Tikiuosi, gerb. Murakamis į šią kategoriją nepatenka ;)

    P.S.

    AtsakytiPanaikinti
  3. jule, ohhh yes.. mano 'magistrinio rasymas' dabar sitaip bega.. isikniaubus i Murakami:))

    Egle, o Murakamis kazkada buvo madingas? Matyt pradziurejau.. As skaitau nes man jis labai labai.. ne todel kad jauciu kazkoki spaudima. Beje, Alchemikas man irgi nepatiko! O davincis isvis labai NEpatiko! O stai Murakamio jau berods ketvirta knyga ir kuo toliau tuo labiau as ji myliu :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Garbane, LT tai tikrai buvo mada... Tfuuu, atsikvėpiau - rodos, skonis bent dėl nepatikimo sutampa, reiks imtis skaitymo. Po magistrinio :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Egle, aš visiškai taip pat - neskaičiau Murakamio, kol aplink girdėjau, koks jis fainas ir šiaip giriamas aukštinamas. o tada draugė papasakojo, kad vasarą labai labai skaitė, ir jis labai labai - apie kafką pakrantėje kalbėjo - ir pamėginau ir aš, ir mane skaitančią užbūrė. nežinau, gal tada ir aš priklausau toms pilkoms masėms, kurias lengva nukabinti keliais mistikos žvangalėliais ar šiaip 'oi japonija japonija', bet knyga apkerėjo.. it koks haris poteris (ne ne, man negėda - skaičiau visas dalis .D). beje, norwegian wood yra visai kitokia nei kitos -- žmonės taip šneka; aš kol kas skaičiau tik tris knygas (kafką ir avį) - palyginus su jomis, tikrai tikrai kitokia. tiesa, kada mėginau Murakamio liga užkrėsti bendrakursę, susižvėjusią Japonija, jai patiko.. maždaug iki knygos vidurio, o tada, sako, atsibodo tas pats per tą patį stilius.

    beje - alchemiką skaičiau kokioj šeštoj septintoj klasėj; po kiek laiko perverčiau darsyk, ir pasirodė, švelniai tariant, lėkštoka. dan brown'o skaičiau vienintelį 'da vinčio kodą' ir labai juokiausi, kadangi pasirodė toks prėskas prastas tv detektyvas plius MilžiniškaSąmoksloTeorija - skaičiau gi todėl, kad labai nesmagiai prieš save jaučiausi turėdama prastą išankstinį nusistatymą, kurio negalėjau net pagrįsti - perskaičiau ir supratau, kodėl ta knyga prasta .)

    o dabar vis džiaugiuosi, bibliotekoje radusi Murakamį - populiarus jis, ką jau padarysi, sunku gauti. kaip ir kokį Vonnegutą (tiksliau, nebuvo problemų rasti jo knygų bibliotekoje, kol dar buvo gyvas irgi rašė; bet paskiau - ką tu ką tu! deficitas! na bet čia jau klaikiai nukrypau))

    AtsakytiPanaikinti
  6. Siaip mano galva Murakami turetu patikti Kunderos myletojams. Man Kunderos periodas buvo uzejes berods pirmam kurse - sugriauziau viska ka radau. Ir nors is paziuros jie gana skirtingi, zvelgiant giliau yra KAZKAS tokio kas juos jungia..

    AtsakytiPanaikinti
  7. nu merginos, baigiat mane įtikinti :) Pažadu, kad perskaitysiu, juolab, kad jūsų abiejų ypač kulinariniu skoniu neabejoju, tai širdy jaučiu, kad ir čia bus tas pats. Šią vasarą BŪTINAI skaitysiu.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Aha, ir mane ikalbejot (dovanokit, uz toki isiterpima i pokalbi :D), nes as Kundera vis dar myliu...nuo mokyklos laiku..ir niekada nenustosiu myleti..kaip tecio..arba Lenino :D

    AtsakytiPanaikinti
  9. Rosita, kur jau cia dovanokit, kuo daugiau tuo smagiau :))
    Kaip ten pas jus su bibliotekom reikalai? Nes cia man vienas geriausiu atradimu yra butent bibliotekos - bet kokia knyga kada tik nori, suras, atsius, gali turet ilgai ilgai ir baudos.. niekines (labai pravercia tokiai uzmirstukei kaip as) :))

    AtsakytiPanaikinti
  10. Oi, kažkada gaminau gnocchi - kad ir kiek miltų dėjau, gavosi tokia lipni klampi tešla, kuri nieko gero nežadėjo. O aš dar ją bandžiau ir virti :)))

    AtsakytiPanaikinti
  11. Gaminsiu. Nes visai neturiu ūpo/laiko/įkvėpimo ilgai suktis virtuvėje.

    O apie Murakamį neturiu jokios nuomonės. Spėju, kad pagal nupasakojimą man nepatiks :) Bet vėlgi - reikėtų susidaryti nuomonę perskaičius. Studijų metais univere tiek teko visokių pasąmonės srautų skaityt, kad net dabar pagalvojus nupurto. Nesakau, kad Murakamis būtent toks - gi neskaičiau.
    Pasirodysiu nepopuliari, bet dar prieš porą metų buvau panirusi į "gralius" :) Dabar, tiesa, pagijau iš tos ligos. Ką skaitau? Šį bei tą "skaitinėju", bet kol kas neužtikau naujos dominančios "temos". Šiaip sena mano meilė - istoriniais įvykiais grindžiami romanai/dokumentika/memuarai/biografijos/egiptai/senoves graikijos ir romos/renesansai/barokai ir pan. Gi norėjau istorike būt, chem. Archeologe, chem chem :) Nors meno istorija dar įdomiau... Na, žodžiu, svajuko drambliojimai :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Skaičiau tik "Į pietus nuo sienos, į vakarus nuo saulės" - visai nieko, skaitėsi neblogai... Nors aš tirbūt neišranki knygoms - ir graliai patiko, ir alchemikas ir dar visokie. Netaupau knygų - iš bibliotekos penketas jų, dešimt dienų ir nėra. Suvalgei ir nėra, o po to naktį tesiasi herojų išgyvenimai susipynę tarpusavyje, kur poteris kariauja su popiežium, o kokia romantiška gražuolė įsimyli japoną... :D

    AtsakytiPanaikinti
  13. As cia ne visai i tema pasisakysiu :o)

    Pries gal net visus 5 metus labai megau Nigellos laidas - budavo tokios paprastutes, bet jausmingos ir labai aromatingos :o) O dabar net skaudu ziureti, kazkaip dirbtina viskas... Ar tik man cia taip atrodo? Bet Nigella Express vis tiek pagreibiau knygyne ir neretai ja atsiverciu. Tiesa, skaniausi man ten desertai, o mesos patiekalas ne vienas jau nuvyle.

    Bet sitas padazas atrodo labai gardziai! Gaminisim prie progos (proga = kai kiaulienos nusipirksim :o)). Cia kiekviena mesa vis skirtingame rajone parduodama: kiaulienos ir vistienos ieskok pas katalikus, jautienos ir avienos - pas musulmonus, zuvies - pas hinduistus :o)

    AtsakytiPanaikinti
  14. Žiupsneli, aš čia bibliotekoje dar nebuvau, bet praietą savaitgalį aprikom 'Half Priced Books' knygyą, tokio dydžio kaip bičiulė Maxima ir pilną ir naujų, ir padėvėtų knygų, CD, žurnalų. Rooooojus!!

    AtsakytiPanaikinti
  15. Mika, o pagal koki recepta gaminai? Gal proporcijos nevisai tikslios arba dar, galvoju, bulves galejo but per daug/mazai krakmolingos?

    allegra, cia gi ne kokie populiariausios skaitytojos rinkimai :P Kiekvienas pagal savo skoni renkasi. Man patinka visokios filosofijos, siurrelizmai, siek tiek mistikos, siek tiek pasleptu metaforu.. Bet lygiai taip pat super buitiski senoviniai lietuviski romanai. Veza! Ir siaip neslepsiu kad esu praktiskai visas S. Kingo knygas perskaicius. Paauglystes meile! Dar dabar jei pamatau kokia neskaityta - paimu, bet va jau pora tupi lentynoj ir niekaip nesulaukia savo eiles..

    AtsakytiPanaikinti
  16. Indre, popiezius su poteriu - LOL! :)) O siaip tai as save laikau isrankia knygom.. tiesiog nebeturiu tiek laiko kad galeciau perskaicius iki puses suprast kad man nepatinka ir kad issvaisciau keleta brangiu valandu.. Kita vertus, patikusia knyga sugriauziu per keleta vakaru...

    Jurate, as Nigellos senesniu laidu nemaciau, tai sitos man visai nieko.. Netgi patinka. Toks sexy maisto gaminimas :) Sakai nusivylei? O as dar niekuo is sitos knygos nenusivyliau.. Kas konkreciai nepavyko?

    AtsakytiPanaikinti
  17. Rosita, uuuuuu skamba tikrai fantastiskai! Man knygu parduotuves ir siaip labai patinka.. Pasizmonet nueinu :) Isviso tai knygu parduotuves ir bibliotekos turi kazkokia mistine aura..


    O siaip dabar galvoju kad reikes koki issamesni irasa knygu tema kada nors padaryt.. Ziu kokia idomi diskusija isaugo!
    Beje griztant prie Murakami tai vakar pabaigiau - Wind-up bird chronicles, kuria berods lietuvaiciai vercia 'prisukamo paukscio kronikos'? Klaidingai! Pagal konteksta turetu buti 'Issukancio PK'. Matyt su knygom panasiai kaip su filmu pavadinimais..

    AtsakytiPanaikinti
  18. Kiek dabar prisimenu, tai nesuzavejo avienos kepsneliai su alyvuogem, cesnaku ir ciliais, slauneles ir sonkauliukai su klevu sirupu... ai dar ir steikas su ciobreliais ir citrina nebuvo toks skanus, kaip tikejausi :o) Na nei vienas ju nebuvo NEsakanus, tiesiog nieko isimintino, antra karta negaminciau. Bet buvo ir skaniu dalykeliu, o del jos tiramisu su airisku likeriu mane seima be perstojo terorizuoja :o)

    Seniau man jos laidos budavo panasaus stiliaus kaip Kylie Kwong, tokios dinamiskos ir paprastos, bet su labai skaniai atrodanciu maistu ir gaminimu. O dabar negaliu klausyti, kaip ji kalba, mazdaug: "o dabar ibersime sios nuostabiausios, balciausios ir suriausios druskeles" :o)

    Merginos, taip sudominot, po mokslu griebsiu Murakami knyga!

    AtsakytiPanaikinti
  19. Vajetau, merginos, kadangi apie Murrrrrakami čia diskusija išvirto, tai aš neglaiu neprsisidėti - jis mano rašytojas ir mano žmogus turiu parsisiuntus, parsivežus, prisigrobus visas jo knygas! Kaip įdomu, kad kartais ne tik skonio, bet ir lietratūriniai receptoriai sutampa:)))))

    AtsakytiPanaikinti
  20. Kokia aš blondinė vis dėl to... Siaubas. Tik dabar "dašilo" kodėl pavadinime yra žodis skaitytojams. Mjooo...

    AtsakytiPanaikinti
  21. Jurate, labai taiklus pastebėjimas dėl 'balčiausios sūriausios druskelės' :D Bet as Nigella tik tokią žinau, todėl man tas visai netrukdo.
    Tavo pavardytų patiekalų nebandžiau. Atsižvelgsiu ;-)

    Sparnuoti, ar žinai kad jis berods prieš savaitę išleido naują romana? ;-) Teks pradėt naujas paieškas :)

    Egle, ten ne skaitytojams, o 'skaitovams' :P :))

    AtsakytiPanaikinti
  22. Koks gardus patiekalas. Ačiū už skanų receptą

    AtsakytiPanaikinti