2010 m. balandžio 21 d., trečiadienis

Violetinis receptas tobulo paltuko garbei

Na moteriškės jūs man pasakykit, aš šitaip būna, ar čia man vienai taip?

Užsukau šiandien į vieną labdaros krautuvėlę ir – oi dievulėliau – garbingiausioj vietoj kabo mano svajonių paltukasdar mano dydžio. Nebūna? Būna būna. Tik labai retai.

Aš jį, aišku pasiėmiau, grįžau namo, susikabinau visus žieminius atributus – kepurę, šaliką, pirštines, kaip priklauso – ir rimtai sakau, imkit atgal tą pavasarį – aš noriu žiemos! Noriu apsirengti savo tobulą paltą ir eiti lipdyt sniego senių!

Nors imk ir skrisk į kokią Aliaską. Negi dabar visus metus reikės progos laukti??

******

Kad laukimas neprailgtų rodau gražios spalvos receptą. Ne, nevisai kaip mano paltukas – anas toks pilkšvai violetinis arba violetinai pilkas. O štai receptas ryškiai...

Ar kada valgėte violetinių morkų?

Ar žinojote, kad pirmosios morkos ir buvo violetinės arba geltonos, o oranžinės – kaip jas pažįstam – buvo išvestos kur kas vėliau – vos prieš kelis šimtų metų? Ir tai dar ne viskas – kai kurių šaltinių teigimu, oranžinės jos ne šiaip, o… Olandijos nepriklausomybės garbei? Įdomu, tiesa?

O skonis? Skonis nustebino. Pasirodo šios morkos nuo mums įprastų skiriasi ne tik spalva, bet ir skoniu. Asmeniškai man priminė morkų ir burokėlių mišinį. Ar pirksiu vėl? Žinoma! Ir ne vien sriubai. Labai skanios jos ir paruoštos pačiu paprasčiausiu būdu – supjaustytos gabalėliais, pašlakstytos aliejum ir druska bei prieskoniais ir pašautos į orkaitę – vienos, arba su draugais (pastarnokai, ropės, paprastosios morkos..). Idealus garnyras.

Na bet šiandien apie sriubą.

Violetinė morkų sriuba (be jokios abejonės receptūra tiks ir pačių paprasčiausių morkų sriubai!)

Reikės:

Poros saujų morkų (violetinių arba geltonų arba oranžinių arba… )

alyvuogių aliejaus

druskos, pipirų

trejeto skiltelių česnako

poros šaukštų sviesto

šlakelio aliejaus

svogūno

kaledros sėklyčių (maltų arba ne)

dviejų-trijų puodelių daržovių sultinio

Papuošimui (nebūtina) – dar viena morka, jei įmanoma - kitokios spalvos

Gaminame:

Morkas nulupame, supjaustome vienodo dydžio griežinėliais, suberiame į kepimo indą, pašlakstom alyvuogių aliejum (reikėtų nepamažint), pabarstom druska ir pipirais, pamaišom, kad lygiai pasidengtų aliejumi ir prieskoniais. Šauname į iki 200 laipsnių įkaitintą orkaitę maždaug valandai, kol suminkštės.

Per vidurį kepimo laiko dar sykį pamaišome ir įmetame neluptas česnako skilteles.

Puode įkaitiname sviestą su šlakeliu aliejaus (šitaip sumažėja tikimybė, kad sviestas ims svilti ir ruduoti), suberiame svogūną ir kalendrą bei kepiname ant vidutinės ugnies, kol svogūnas suminkštės.

Suberiame iškepusias morkas, įpaudžiame česnako skilteles. Išmaišome. Užpilame karštu sultiniu, užviriname. Verdame apie dešimt minučių.

Nukeliame nuo ugnies, sumalame blenderiu. Jei pernelys tiršta – įpilame papildomai sultinio arba vandens. Jei reikia – pasūdome, įmalame dar pipiro.

Papuošimui: morką supjaustome žiedeliais, dedame ant kepimo popieriumi užtiestos skardos, pabarstome druska ir kepame 200 laipsnių karščio orkaitėje apie pusvalandį, kol įgaus traškesį.

Viskas! Pilstome į dubenius, puošiame skirtingos spalvos morkų traškučiais ar petražolės lapeliais. Ragaujame!

Pavalgę dar sykį apsirengiam gražiuoju paltu, pasimaivom prieš veidrodį, pasirodom brangiausiajam, išklausom pareiškimą, kad naujasis-tobulasis-paltas visai toks pat kaip…senasis. Ką???!!!!

Šaltinis: pagal Madalene iš the British Larder.

12 komentarų:

  1. Žiupsneli,
    sveikinimai su puikiuoju pirkiniu. O tu dabar dar žiemos taip nenorėk, bet džiaukis,kad kitą žiemą būsi šviežiai nauja ir graži ;)

    Vau, morkos nustebino,kad skiriasi skoniu..bet kiek supratau, tai man dar labiau turėtų patikti..ech,kaip puiku, kai gali visokių įdomybių nusipirkti. Sriuba panaši kaip Eglės nuotabioji kremine morkų sriuba su cinamono gabaliukais. Net neabejoju, kad ir ši verta grieko.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Įdomu, už kokių jūrų marių tokių morkikių užvežė, nes pas mus Lietuvos kaime tik sėklų kaip stebuklą kokį šiemet užmačiau...:) Gaila, lysvės morkom augint neturiu, tai seniai būčiau išbandžius...:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. onceuponapatisserie, išties aš pati nustebau, kad skiriasi skonis. Bet tikrai kitoks nei tradicinių morkų ;-)

    Ausrra, čia už balos.. Britanijos saloj :)) Bet šiaip nemanau, kad būtų problema kažkur kitur užsiaugint, tik - tiesa - reikia žemės gabaliuko :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Mano močiutė jau ne vienerius metus tokias morkas daržiuky augina ir jomis dalinasi; paragauti, žinoma, įdomu, bet kai klausia, kokių man morkų prikrauti, visuomet geriau renkuosi oranžines. Su šitom išsiterlioji beveik kaip su burokėliais! O ir sriubos spalvytė man gražesnė geltona, o ne tokia purvina...

    AtsakytiPanaikinti
  5. PinkCity, kad teplioja tai tiesa. Bet kadangi aš iš esmės nesu didelė morkų mėgėja, man šios visai patinka savo nemorkišku skoniu. O iš močiutės pasiimk, galėsi paprastų morkų sriubą dekoruot :))

    AtsakytiPanaikinti
  6. Sveikinimai radus svajoniu paltuka, o ziemos kaip ir prisiprasei, tiek pas mus, tiek LT snigo :D

    Morkos kokios grazuoles, gaila, bet dar neteko ragauti...

    AtsakytiPanaikinti
  7. Žiupsneli, link tavęs skrieja didžiuliai sveikinimai iš dar vienos violetinio paltuko savininkės! :D Ir - koks sutapimas - jis taip pat mano svajonių! Ilgai išsvajotas, išieškotas ir galų galiausiai... visiškai netikėtai rastas :)) Ech, kaip džiugina tokios dienos! :)))

    O morkytės tai nustebino. Nei mačiau, nei girdėjau tokių, tikra įdomybė :) Skonio, be abejaus, vertinti negaliu, bet atrodo tai laaabai gražiai! :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. kaip laiku tu čia! mes, "lyg tyčia", šią savaitę gavom kilogramą spalvotų morkų! tik, kad ne sriubą, o morkas su ožkos sūriu suplanavom...

    o dėl paltuko, tai sveikinu baisingai! tik, gink dieve, jokių žiemų artimiausiu laiku!

    AtsakytiPanaikinti
  9. Neringa, aha, skaičiau. Ir savo akim netikėjau, nes pas mus tokia saulutė pliekė!

    Asta, super! Sveikinimai ir tau! :)

    ieva, oi lauksim lauksim jų tavo puslapy pasirodant! :)

    AtsakytiPanaikinti
  10. As Lietuvoj gyvenu. Tokiu morku seklu galima nusipirkt "Erfurto seklose". Kaip cia pasakius - jos vienos gal ir nieko, bet jei su kitomis darzovemis - tai pasidaro tokia purvina buza. Jos grazios tik zalios...

    AtsakytiPanaikinti
  11. nusipirkau ir aš..IKI prekybos centre, gražios :) Bet virti aš nežinau...man gavosi juodos spalvos sultinys...na nelabai kaip atrodė :)))) Rankos dažytos..indai dažyti..manau margučiams spalvinti tiks ;)))))))

    AtsakytiPanaikinti